Nazwa forum

Opis forum


#1 2008-12-30 12:00:54

wrzal123

Administrator

Zarejestrowany: 2008-12-29
Posty: 18
Punktów :   

PORADNIK DLA POCZĄTKUJĄCYCH.

No więc chiałbym pomuc tym, którzy dopiero co zaczęli swoją przygodę z ikariam.
Oczywiście na ikariamie też jest cos w rodzaju pomocy taki samouczek, ale jednak tam są tylko największe ogóły a tu opiszę dokładnie jak grać na samym początku.

1. Nawigacja.
Po pierwsze gdy założymy sobie konto na wybranym serverze, i zostaniemy zalogowani zobaczymy nasze miasto. Jednak na tym mapa ikariam się nie kończy. U góry ekranu są 3 obrazki przedstawiające: kolejno od lewej - mapa świata, mapa wyspy i mapa miasta. Odnaszą się one do tego miejsca w ktorym jesteśmy. Z jednym wyjątkiem - mapę świata możemy przesuwać w dowolne kierunki widząc również inne wyspy, miasta.


2. Surowce.
W świecie ikariam istnieje 5 rodzaji surowców: drewno (surowiec podstawowy) oraz marmur, kryształ, wino, siarka (surowce luksusowe).
Na jednej wyspie można wydobywać 2 rodzaje surowców: drewno oraz jeden surowiec luksusowy. Przy rejestracji nie można wybierać na jaką wyspę chce się trafić, więc to jaki bedzię można wydobywać surowiec luksusowy jest losowe. Pojemność wszystkich surowców jest ograniczona. Aby mieć ich więcej rozbuduj (lub njpierw wybuduj) swój magazyn.
PS. Moim zdaniem najlepiej trafic na wyspe na ktorej jest wino oraz zalozyc kolonie z marmurem (lub odwrotnie) i kupowac na bazarze kryształ i siarkę.


3. Budynki.
Spis wszystkich budynków w ikariam:
Ratusz - główna siedziba miasta. Można się tu dowiedzieć najważniejszych rzeczy o naszych sprawach. Im wyższy poziom ratusza tym więcej  ludzi może mieszkać w twoim mieście.
Koszary - szkoli się tutaj wojowników. (patrz pkt. 5)
Akademia - prowadzi badania naukowe (patrz pkt. 4).
Port handlowy - kupuje się tu statki handlowe (patrz pkt. 6)
Stocznia - statki wojenne.
Magzyn - pozwala magazynować więcej surowców.
Bazar - handel z innymi graczami.
Kryjówka - miejsce szkolenia szpiegów. (atrz pkt. 7)
Tawerna - podnosi poziom zadowolenia mieszkańców, ktory sprawia że w mieście rodzi się więcej ludzi.
Muzeum - @up.
Warsztat - ulepsza się tu bronie i zbroje wojów oraz statków wojennych.
Pałac - pozwala na budowe kolonii (patrz pkt. 8)
Ambasada - sojusze i traktaty.
Rezydencja gubernatora - zwalcza korupcje w koloniach.
Mur miejski - podnosi obronność miasta.


4. Badania.
Aby móc budować nowe budynki, wydobywać surowce, podnosić swoje punkty trzeba prowadzić badania. Są one podzielone na:

a) wojsko:
Suchy dok
Mapy
Profesjonalna armia
Machiny oblężnicze
Kodeks honorowy
Balistyka
Prawo dźwigni
Gubernator
Logistyka
Proch strzelniczy
Robotyka
Odlewanie armat
Przyszłość wojska

b) żeglugę:
Broń pokładowa
Utrzymanie okrętów
Ekspansja
Obce kultury
Smoła
Grecki ogień
Przeciwwaga
Dyplomacja
Kartografia
Napęd łopatkowy
Mocowanie moździerza
Przyszłość żeglugi

c) naukę:
Kopanie studni
Papier
Szpiegostwo
Wynalazek
Atrament
Wymiana kulturowa
Anatomia
Szkło
Pióro mechaniczne
Ptasi lot
Poczta pneumatyczna
Komora ciśnieniowa
Zasada Archimedesa
Przyszłość nauki

d) gospodarkę:
Ochrona
Wielokrążek
Dobrobyt
Prasa do winogron
Kulinarne specjalności
Geometria
Rynek
Urlop wypoczynkowy
Pomocne dłonie
Poziomica
Biurokracja
Utopia
Przyszłość gospodarki

Każde odkrycie pozwala ci na coś nowego.


5. Sztuka wojenna.
W Ikariam są dwa różne typy bitwy: bitwy morskie przeprowadzane przez okręty wojenne i bitwy lądowe przeprowadzane przez żołnierzy i machiny wojenne. Wojsko ma następujące wartości:

- Obrażenia - destrukcyjna moc jednostek
- Opancerzenie - zdolność przyjmowania obrażeń
- Wytrzymałość - wytrzymałość jednostki odgrywa dużą rolę w wielkich bitwach mających wiele rund
- Specjalne zdolności - szczególna cecha jednostki
- Szybkość - jak szybka jest jednostka; w mieszanej flocie liczy się szybkość najwolniejszej jednostki
- Klasa - człowiek lub maszyna; maszyny doznają tylko połowiczny wpływ lekarzy
- Koszty - obywatele, materiał budowlany i surowce luksusowe potrzebne są do rekrutowania tych jednostek
- Koszty utrzymania - godzinne koszta wypłacane jednostce (uwaga: podwojone koszty utrzymania kiedy jednostki podróżują!)

Dostępne specjalne zdolności:

- Atak - jeśli jesteś po stronie atakującej, jednostka otrzymuje 30% bonusu obrażeń
- Obrona - jeżeli jesteś po stronie broniącej się, jednostka otrzymuje 30% bonusu opancerzenia
- Taran - jednostka może niszczyć mury miejskie
- Uzdrawianie - jednostka może zapobiegać stratom po swojej stronie w każdej rundzie bitwy
- Odświeżanie - ta jednostka, w każdej rundzie bitwy, może przywrócić wytrzymałość innych jednostek


6. Handel.
Prawdopodobnie najbardziej popularna rzecz w każdej grze. Czesto handlujemy nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Jednak w ikariam handel jest bardzo ograniczony. Moza hadnlowac na 2 sposoby:
- poprzez bazar
- poprzez porozumienie drogą dyplomacji


7. Szpiegostwo.
Posiadając kryjówkę możesz trenować szpiegów. Każdy poziom kryjówki pozwala wytrenować kolejnego szpiega.
Aby rozmieścić szpiega kliknij na Mapie wyspy miasto, z którego chcesz zebrać informacje. Opcja rozmieszczania szpiega pojawi się po lewej stronie menu. Gdy z niej skorzystasz, szpieg spróbuje przeniknąć do obcego miasta.
Gdy szpiegowi uda się pomyślnie ulokować, będzie gotów wykonać misję, którą zlecisz mu w kryjówce. Oto możliwe zadania szpiegowskie:

- Przegląd stanu obozu - Dowiadujesz się ile surowców jest w mieście.
- Garnizon szpiegujący - Jak wiele i jakie typy żołnierzy, machin i okrętów wojennych stacjonują w mieście.
- Monitorowanie floty i ruchu wojsk - Pochodzenie floty i miejsce docelowe, całkowita liczba jednostek i statków transportowych, jak również czas przybycia.
- Wyszpieguj skarbiec - Ile złota jest w skarbcu.
- Wyszpieguj stan badań - Dowiadujesz się, które odkrycia zostały ostatnio dokonane.
- Monitorowanie przepływu wiadomości - Dowiadujesz się z kim ofiara szpiegowania wymieniła wiadomości przez ostatnie kilka godzin. Możesz zobaczyć tylko tytuł wiadomości, treści nie.
- Odwołaj szpiega - Twój szpieg powraca do swojej Kryjówki.

W każdej misji jest ryzyko, że Twój szpieg zostanie wykryty. Kiedy to się stanie, gracz przyłapując szpiega ma szanse ustalić skąd on pochodzi.


8. Kolonie.
Co to są kolonie? Kolonie to inne miasta, ktore gracz może założyć. Każda rozbudowa pałacu w Twojej stolicy pozwala na założenie kolejnej kolonii.
Po co je zakładać? Jedni zakładają dla punktów i rozwijają jak zwykłe miasto, a inni dla surowco bo kolonię można założyć na innej wyspie z innym surowcem luksusowym.

Tak myślę, że to chyba tyle z ogółów. Licze że poradnik się przyda narq!!


Admin...
...moze...
...cie...
...zwarmic!!!!!!!!!!!!! xd

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.dissybeffy.pun.pl www.narutoxninja.pun.pl www.sobolew-offroad.pun.pl www.pokemon-arena-time.pun.pl www.nithrp.pun.pl